احمدحسین فلاحی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه تأکید کمیسیون آموزش بر جذب معلم در آموزش و پرورش از درگاه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بر اساس فرمایشات رهبر حکیم انقلاب است، اظهار کرد: در همین راستا کمیسیون آموزش جلسات متعددی طی هفتههای گذشته با وزیر آموزش و پرورش، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و رئیس دانشگاه فرهنگیان برای ساماندهی و نحوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش داشت.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر همین اساس کمیتهای متشکل از دستگاههای نام برده و اعضای کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات برای ساماندهی نیروی انسانی تشکیل شد، افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته آموزش و پرورش در حال حاضر به ۱۹۷ هزار معلم نیاز دارد و این نیاز از مسیرهای مختلف در حال تأمین است.
وی، یکی از اصلی ترین مسیرهای تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان برشمرد که تا مهر ۱۴۰۰ تعداد ۵۴ هزار معلم تربیت خواهد کرد.
اولویت جذب در آموزش و پرورش با کدام گروه است؟
وی تصریح کرد: از سوی دیگر کمیسیون آموزش مجلس بر تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش نیز تأکید دارد؛ در حال حاضر آموزش و پرورش با نیروهایی مواجه است که به استخدام رسمی آموزش و پرورش درنیامدهاند و در قالبهای مختلف از جمله خرید خدماتی، حق التدریسی، نهضتی و پیش دبستانی با آموزش و پرورش همکاری دارند و اولویت برای جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش باید با این عزیزان که چندین سال در آموزش و پرورش سابقه دارند، باشد.
طرح کمیسیون آموزش برای استخدام نیروهای با سابقه چیست؟
وی اضافه کرد: بر همین مبنا کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهاد کرده است که از این نیروها با برگزاری آزمون و طی دورهای در دانشگاه فرهنگیان استفاده شود و سابقه تدریس معلمان به عنوان امتیاز مثبتی در آزمون استخدامی معلمان لحاظ شود؛ البته این پیشنهاد هنوز قطعی نشده و نیازمند بررسی دقیقتر است.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: طی جلسات آینده این پیشنهادات در کمیسیون بررسی و نهایی و سپس راهی صحن علنی خواهد شد تا یک برای همیشه موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش دقیق و نظام مند شود./
ثبت دیدگاه