حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۵ آبان , ۱۴۰۳ 14 جماد أول 1446 Friday, 15 November , 2024 ساعت ×
ارائه طرحی برای خلاصی از ترافیک آموزش مجازی
21 دی 1399 - 6:01
شناسه : 1796
بازدید 2342
17
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی برای تفکیک زمان آموزشی مجازی دانش آموزان از سیستم اداری کشور ارائه شده که اگر پذیرفته شود می‌توانیم زمان آموزش مجازی را به بعد از ظهر موکول کنیم.
ارسال توسط : منبع : خانه ملت
پ
پ

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد عضویت ۸۰ درصدی دانش آموزان در سامانه «شاد» گفت: با توجه به زحمات بسیاری که در راستای تدریس آنلاین کشیده شده، سامانه شاد از شیوع کرونا همراه معلمان و دانش آموزان بوده است، این سامانه معایبی هم دارد که قابل کتمان نیست متاسفانه سامانه شاد ظرفیت ۱۳ میلیون دانش آموز را نداشته است.

نماینده مردم فامینن وهمدان در مجلس شورای اسلامی افزود: طی یکسال گذشته آموزش آنلاین با مشکلات عدیده‌ای از جمله زیرساخت‌ها و پهنای پوشش‌دهی آموزش آنلاین همراه بوده است، طبق ارزشیابی صورت گرفته مشخص شد حدود ۸۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی، ۶۰ درصد دوره متوسط اول و ۲۰ درصد دوره متوسط دوم از سامانه شاد استفاده می‌کنند، باقی ظرفیت از شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله واتساپ برای امر آموزش بهره می‌برند، از دیگر معایب سامانه شاد ظرفیت پوشش دهی دانش آموزان است، سامانه شاد از ظرفیت ۱۳ میلیون دانش آموز فقط گنجایش پوشش دهی ۹ میلیون دانش آموز را دارد، بدون شک سامانه شاد اشکالاتی دارد که باید رفع شود.

وی ادامه داد: ترافیک فضای مجازی در ساعات بخصوصی امر آموزش را برای معلمان و متعلمان با مشکل روبرو کرده است، طرحی برای تفکیک زمان آموزش مجازی دانش آموزان از سیستم اداری ارائه شده که اگر پذیرفته شود می‌توانیم زمان آموزش مجازی را به بعد از ظهر موکول کنیم، این طرح باعث کاهش بار ترافیک فضای مجازی می‌شود از طرفی کمکی بزرگ است برای دانش آموزانی که گوشی هوشمند نداشته و می‌توانند در بعد از ظهرها از گوشی والدین در جهت آموزش آنلاین استفاده کنند البته باید برای پیشبرد این طرح از نظرات کارشناسان استفاده کنیم.

امنیت فضای مجازی در اولویت آموزش آنلاین است

فلاحی تاکید کرد: در بین شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی در جهت تسهیل امر آموزش بیشتر امنیت فضای مجازی مدنظر قرار می‌گیرد، اگر شبکه‌های مجازی داخلی پشتیبانی شود قطعا توانایی رقابت با شبکه‌های خارجی را خواهند داشت؛ پیام رسان‌های داخلی مثل ایتا، بله، گپ و … به لحاظ امنیت و سرعت خدمات دهی عملکرد قابل قبولی نسبت به پیام رسان‌های خارجی دارند بنابراین مسئولان باید توانمندی شبکه‌های داخلی را در نظر داشته باشند، اگر در قدرت سایبری در دنیا جزو مقام‌های برتر هستیم بدون شک در پیام رسان‌های داخلی هم می‌توانیم جزو نخستین‌های دنیا باشیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموزی که از آموزش آنلاین بی‌بهره هستند حدود ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و این کمیته برای کمک این گروه از دانش آموزان اعلام آمادگی کرده است و حدود ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز باقی می‌مانند که ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  و خیرین برای کمک رسانی به آنها اعلام آمادگی کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: علاوه بر خیرین، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام، دولت هم باید به این گروه از دانش آموزان به دلیل کمبود امکانات آموزشی از تحصیل جا مانده‌اند کمک کند، با شیوع کرونا دولت مبلغی را از صندوق توسعه ملی دریافت کرده که  برای خسارات ناشی از کرونا هزینه کند این گروه از دانش آموزان به دلیل شیوع کرونا از تحصیل جا مانده‌اند و باید دولت برای اجرای عدالت آموزشی نگاه ویژه ای به دانش آموزان محروم داشته باشد./

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.